Πίσω στις τωρινές εκθέσεις
Αστρολάβος δεξαμενή 15.01.09 - 07.02.09

Την Πέμπτη 15 Ιανουαρίου, εγκαινιάζονται, η έκθεση ζωγραφικής και κατασκευών του Αντώνη Παπαδόπουλου με τίτλο: "Ins & outs" (στο κάτω επίπεδο της αίθουσας) και η έκθεση ζωγραφικής της Κασσιανής Τσακιρίδη, με τίτλο: " Φέρουσες εκρήξεις" (στο μεσαίο επίπεδο).


Α.Παπαδόπουλος

Α.Παπαδόπουλος

Α.Παπαδόπουλος


Α.Παπαδόπουλος

Α.Παπαδόπουλος

Α.Παπαδόπουλος

Στην έκθεση: "Ins and outs" o Αντώνης Παπαδόπουλος παρουσιάζει ενότητα ζωγραφικών έργων και κατασκευών, με θέμα το "Σπίτι". Η έννοια του Σπιτιού προσεγγίζεται μέσα από ένα πρίσμα συναισθηματικού υπερρεαλισμού. Έργα – ανθρωπόμορφα πορτρέτα του σπιτιού, όπου το "απ' έξω" γίνεται "από μέσα". Σπίτι – σαν μικρή εικόνα της ατομικότητάς μας και του κόσμου. Σπίτι ασφαλές, σπίτι ζεστό, αλλά και σπίτι ερμητικά κλειστό! Σπίτι σαν κουκλοθέατρο, όπου οι πρωταγωνιστές και η ιστορία του, μοιάζει να αυτοπεριγράφονται μέσα από την υλική διάσταση των αντικειμένων και του χώρου. Σπίτι οικείο, όπου τα αντικείμενα και η μορφή ταυτίζονται, σε μια αναπαράσταση του ρεαλιστικού αλλά και του φανταστικού, της ιδέας, του τόπου αλλά και του συναισθήματος. Η εξεικόνιση της έννοιας, γίνεται συμβολικά. Σπίτι-φωλιά, σπίτι-καταφύγιο, σπίτι-τροχόσπιτο, αλλά και σπίτι-κουκλόσπιτο, σπίτι μικρογραφία, σπίτι κατασκευασμένο ή σπίτι υπό κατασκευή, σπίτι φλεγόμενο ή σπίτι σε περιδύνιση, σπίτι ανοιχτό, σπίτι πατρικό, σπίτι που ανασύρει μνήμες, τελικά.. σπίτι δικό μου, δικό σου, δικό του.. σπίτι-εαυτός. Είναι μια ανθρωποκεντρική προσπάθεια, μέσα από την απουσία του ανθρώπου ;

Τεχνοτροπικά, η υφολογική προσέγγιση του θέματος από τον καλλιτέχνη, με το απόλυτα υπερρεαλιστικό σχέδιο, τα καθαρά περιγράμματα σε φόρμες και μοτίβα, η μικρογραφική απόδοση κάποιων στοιχείων σε αντίστιξη και αντιπαράθεση με την υπερμεγέθη απόδοση κάποιων άλλων στο ίδιο έργο, τα πλακάτα χρώματα στα περισσότερα στοιχεία των έργων αλλά και οι υπερρεαλιστικές τονικές διαβαθμίσεις που δημιουργούν έντονα ατμοσφαιρικές συνθέσεις σε κάποια άλλα, συνάδουν απόλυτα με την εικαστική προσέγγιση των Γάλλων υπερρεαλιστών και σε μικρότερο ίσως βαθμό με αυτές των φωβιστών. Παρά τις όποιες αναφορές όμως, η ζωγραφική του Magritte και των λοιπών καλλιτεχνών του υπερρεαλιστικού κινήματος του 20ου αιώνα είναι αρκετά μακριά. Η δουλειά του νέου αυτού καλλιτέχνη εγκυμονεί και εμπεριέχει πρώτιστα το προσωπικό στοιχείο, την προσωπική γραφή και σε δεύτερο επίπεδο και όλη τη γνώση και την απόσταση που έχει διανύσει η Τέχνη μέσα στον ένα περίπου αιώνα που μας χωρίζει από την εποχή του Μοντερνισμού.


Α.Παπαδόπουλος

Α.Παπαδόπουλος

Α.Παπαδόπουλος



Κ.Τσακιρίδη

Κ.Τσακιρίδη

Κ.Τσακιρίδη

Η Κασσιανή Τσακιρίδη παρουσιάζει την τρίτη ατομική της έκθεση, με τίτλο: “Φέρουσες Εκρήξεις”. Συνθέσεις εξπρεσσιονιστικές, με μικτές τεχνικές και έντονα ανάγλυφες ματιέρες, οι οποίες με την άγρια γήινη υλικότητά τους, αποδίδουν ίσως με τον καταλληλότερο υφολογικά τρόπο, τις θεματικές της αναζητήσεις. Πρόκειται για έργα ανθρωποκεντρικά, στα οποία απεικονίζονται φιγούρες πρωτόγονες σε φυσικά τοπία, μορφές που κουβαλούν κάποιο φορτίο- πακέτο – δώρο – προσφορά, αλλά και βάρος. Τα τέσσερα βασικά στοιχεία της φύσης, η Γη, το Νερό, η Φωτιά και ο Αέρας, είναι τα στοιχεία που κυριαρχούν. Ο άνθρωπος σε μικρότερες διαστάσεις εμψυχώνει τις σκηνές. Η κίνηση, η δράση, η ζωή, το έργο, η ενέργεια αλλά και η ενάργεια, εκφράζονται και διαπνέονται μέσα από τη διαλεκτική του τοπίου με τον άνθρωπο. Η ένταση να κυριαρχεί και η ηρεμία, να έπεται. Τα φυσικά στοιχεία πρωταγωνιστούν ενεργητικά μέσ’ από τα φυσικά φαινόμενα: τη βροχή, τα νεφελώματα, το κύμα και τη φωτιά. Η αίσθηση του πρωτόγονου, του πρωτογενούς, των βασικών μορφών ύλης και ζωής, απορρέει και μέσα από τη χρωματική γκάμα και τα τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά των έργων της, στα οποία η καλλιτέχνης εξελίσσει το γνωστό υφολογικό της ιδίωμα με τις μικτές τεχνικές και την υλικότητα της ματιέρας, στις 2 διαστάσεις αυτή τη φορά. Οι ανθρώπινες μορφές στα έργα της, αχαρακτήριστες, ανάγλυφες, υπόλευκες, θυμίζουν έντονα, γλυπτικές αρχαϊκές μορφές. Είναι θα έλεγε κανείς ο Άνθρωπος που ζει, τρέχει, διαπερνά, εκφράζεται, βιώνει το είναι του, μέσα σ’ένα διαλεκτικό γήινο κόσμο, μόνος με τα στοιχεία της φύσης, ή σε διάδραση με άλλες μορφές.

Ο Εξπρεσσιονισμός μπαίνει σε ένα διάλογο με τη Γεωμετρία της φόρμας. Η ελευθερία των έντονα γραμμικών στοιχείων με τα ακανόνιστα περιγράμματα και όρια, η αδιαφορία για την ψευδαίσθηση όγκου, αλλά και η ογκυρότητα της ύλης της ματιέρας, την οποία η καλλιτέχνης δημιουργεί μέσ’ από ένα απίστευτης φαντασίας παιχνίδισμα με τα υλικά (τζίβες, κόλλα, χαρτί, πλαστικές διάφανες μεμβράνες, σκόνες χρωμάτων και υφάσματα), σε συνδυασμό με τις χρωματικές επιλογές που κυμαίνονται σε όλες τις αποχρώσεις του λευκού και των γαιωδών τόνων, έως τα έντονα κόκκινα της καρμίνας και τα πιο υγρά μπλε του νερού και του ουρανού · δημιουργούν έναν κόσμο υλικό και άυλο συνάμα. Έναν κόσμο και κάποιες ιστορίες του χθες αλλά και του σήμερα, διαχρονικές και άχρονες, έναν κόσμο που μιλά για την προσπάθεια, την ύπαρξη και την ψυχή - η οποία ίσως φτιάχνεται από φωτιά, νερό γή και αέρα.

Διάρκεια εκθέσεων έως: Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2009.


Κ.Τσακιρίδη

Κ.Τσακιρίδη
Κ.Τσακιρίδη


Κ.Τσακιρίδη

Κ.Τσακιρίδη

Κ.Τσακιρίδη

   Πίσω στις τωρινές εκθέσεις