Την Τρίτη 6 Μαΐου 2008 εγκαινιάζεται στο art - shop της Αίθουσας Τέχνης « ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ artlife » (Ηροδότου 11, Κολωνάκι, τηλ: 210 7221200, 4, fax : 210 7221304, ωράριο λειτουργίας: Δευ-Τετ-Σαβ: 11-15.00, Τρ-Πεμ-Παρ: 11.00-20.30, www . astrolavos . gr ), η νέα ατομική έκθεση της Νάνσυ Σούσουλα, με τίτλο: «Αποσπασματική Μνήμη» .
|
Έργα επίτοιχα μικτής τεχνικής, κατασκευές, αντικείμενα και καλλιτεχνικό κόσμημα - εικόνες ενός θραυσματικού κόσμου, όπου η αναπαράσταση μπλέκεται με την αφαίρεση. Απροσδιόριστες φιγούρες ενταγμένες άλλοτε σε λιτές και άλλοτε σε πιο πολυσύνθετες αφαιρετικές συνθέσεις, δημιουργούν παιχνίδια και διάλογο με τον αφηρημένο εξπρεσσιονισμό και τη γεωμετρία. Υπόχρωμα εκρού φόντα, οι επιφάνειες του πολυεστέρα στις οποίες η καλλιτέχνης επιλέγει να δουλεύει σ' αυτή της την ενότητα έργων, αποκτούν νέα υπόσταση δουλεμένες λιτά σχεδιαστικά με κάρβουνο και φωτισμένες στο πίσω μέρος τους, δημιουργώντας διαφορετικές διαφάνειες, αντανακλάσεις και αισθήσεις. Στα έργα της σε καμβά πάλι, συνδυάζοντας και πάλι το ζωγραφικό ιδίωμα με μικτές τεχνικές και κολάζ, υλικά όπως το σύρμα υπολογιστών, το νάιλον, οι χάντρες, το χαρτί, αποκτούν ζωγραφική διάσταση. Η δύναμη του χρώματος μεταδίδει θετική ενέργεια. Η αντίθεση των ευαίσθητων μοτίβων, με τα σκληρά υλικά, προκαλεί το βλέμμα και το ενδιαφέρον. Το σύνολο επιδέχεται πολλαπλές αναγνώσεις. Τα επιμέρους ζωγραφικά επεισόδια, σαν αποσπασματική μνήμη χώρων και προσώπων, αναπηδούν με ποιητική ενάργεια μέσα από τα ετερόκλητα υλικά. Έργα αινιγματικά και γι' αυτό βαθιά ερωτικά, που χωρίς να προστρέχουν σε διακοσμητικές λεπτομέρειες ή εύγλωττα σύμβολα, ανακαλούν μνήμες και μύθους και προσκαλούν σε έναν ερεθιστικά φαντασιακό κόσμο.
Η έκθεση θα περιλαμβάνει και εικαστικό κόσμημα της καλλιτέχνιδας, η οποία χωρίς στιλιστικά κλισέ και περιορισμούς, δημιουργεί τέχνη που φοριέται. Και μαζί με τις ζωγραφικές αυτές δημιουργίες, φοριέται και η αντίστοιχη διάθεση- σαν το χαμόγελο στο πρόσωπο!
Την ίδια περίοδο στον εκθεσιακό χώρο της γκαλερί, θα εκτίθενται έργα μικτής τεχνικής της Δάφνης Pόκου , με τίτλο: « Tαχυδρομικά Δέματα1». Αρκετοί είναι οι καλλιτέχνες εκείνοι στην ιστορία της μοντέρνας τέχνης, που με θεματικό άξονα το ταχυδρομικό γράμμα και τα ταχυδρομικά δέματα, έχουν δημιουργήσει έργα τέχνης, αναφερόμενοι τόσο στο εικαστικό, όσο και στο εννοιολογικό τους περιεχόμενο. Η Δάφνη Ρόκου, με προσωπικό ύφος που άπτεται του υπερρεαλισμού και τον οποίο συνδυάζει με τη μεταμοντέρνα επεξεργασμένη ασπρόμαυρη φωτογραφία, επιζωγραφίσεις και τυπώματα ? δημιουργεί εικόνες ψυχεδελικές, δραματικές, αισθαντικές, σαν να πρόκειται για στοπ-καρέ κινηματογραφικής ταινίας του βωβού κινηματογράφου, με έντονα δραματουργικά στοιχεία και θεατρικότητα. Η ίδια αναφέρει: " T ο περιτύλιγμα είναι το μήνυμα". Και παραπέμπει στο κείμενο του P ολάν Mπάρτ, από το βιβλίο του: " H αυτοκρατορία των σημείων":
" Άκουσα πως τέσσερα ταχυδρομεία, τού Φούντσεν, τής Oκίμα, τού Λέουδ και τού κοντινού Παρθενίου έκλεισαν για πάντα, ακριβώς την ίδια μέρα και την ίδια ώρα χωρίς ποτέ να επιδώσουν τις επιστολές και τα δέματα που είχαν συσσωρευτεί μέχρι την οροφή των ταχυδρομικών κτηρίων. O ι υπάλληλοι δήλωσαν πως ότι ήταν να μαθευτεί θα κυκλοφορούσε από μικρές χαραμάδες που ο χρόνος θα δημιουργούσε στα κτήρια και έκτοτε μυστηριωδώς εσιώπησαν.
Όλα αυτά τα δέματα που ακόμα και σήμερα περιμένουν να φτάσουν στους παραλήπτες τους, μπορεί κανείς να τα δει όταν έχει φως, από τα ψηλά παράθυρα των ταχυδρομείων.
H κατάστασή τους δείχνει πως διέσχισαν τεράστιες αποστάσεις με όλα τα μεταφορικά μέσα που μπορεί κανείς να φανταστεί. Iστορίες, πρόσωπα, ευχές και προτροπές, που πέρασαν από χέρι σε χέρι, ηπείρους, πόλεις και ποτάμια, κρατώντας ίχνη από όλους τούς περιστασιακούς διακομιστές.
Eπιστρέφοντας από το πρώτο μου ταξίδι έφερα μερικά, καθώς ανακάλυψα ότι οι πόρτες των τεσσάρων ταχυδρομείων δεν είχαν ποτέ κλειδωθεί ερμητικά."
Αναφορικά με τα υλικά που χρησιμοποίησε η καλλιτέχνης σ' αυτή την ενότητα δουλειάς της: φωτογραφικά δέματα δεμένα με σπάγκο, σφραγίδες, γραμματόσημα, χάϊκου, ακρυλικά και κυρίως η προτροπή του Mπωντλαίρ για ταξίδια.
Διάρκεια εκθέσεων έως: Σάββατο 24 Μαΐου 2008.
|