Πίσω στις περασμένες εκθέσεις
Αστρολάβος δεξαμενή 13.05.08 - 07.06.08

Την Tρίτη 13 Μαΐου 2008, εγκαινιάζονται στην Αίθουσα Τέχνης "ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ δεξαμενή" (Ξανθίππου 11, Κολωνάκι, τηλ: 210 7294342, 3, φαξ: 210 7293317, www . astrolavos . gr , ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή 10.30-14.00 & 18.00-21.00, Σάββατο: 10.30-14.30), η έκθεση ζωγραφικής του Έλενας Παπαδημητρίου με τίτλο: " De ja vu : Ιστορίες Αντικατοπτρισμού" , (στο κάτω επίπεδο της αίθουσας) και η έκθεση ζωγραφικής του Γιώργου Πρασσά με τίτλο: " Απλές εικόνες ή Τέχνη του Ελαχίστου", (στο μεσαίο επίπεδο).




Η Έλενα Παπαδημητρίου στην ατομική αυτή έκθεσή της δουλεύει με βασικό άξονα - πρωταγωνιστή των έργων της, τη γυναίκα και τις απεικονίσεις γυναικείων μορφών, δημιουργώντας ψυχογραφικά πορτρέτα με έμφαση στο βλέμμα και την εκφραστική του δύναμη. Το ύφος της ζωγραφικής της, κυμαίνεται σε ρεαλιστικές και υπερρεαλιστικές αποδόσεις του εκάστοτε θέματος, με έντονη ατμοσφαιρικότητα, παιχνίδια ιλουζιονισμού και οφθαλμαπάτης. Ο τρόπος προσέγγισης και ένθεσης των γυναικείων μορφών στις συνθέσεις των έργων, χαρακτηρίζεται από κάποιες ιδιαίτερες, περίεργες προοπτικές παρουσιάσεις τους στο ζωγραφικό πλαίσιο του καμβά, του ξύλου ή του καθρέφτη, το υλικό - υπόβαθρο των συνθέσεών της, το οποίο επιζωγραφίζει με λάδια που συνυπάρχουν με μαρκαδόρους, φύλλα χρυσού και ασημιού, κόλες, ακρυλικά, τέμπερες και μελάνια, δημιουργώντας εικόνες μαγικές.

Τα γυναικεία πρόσωπα στα έργα της παρουσιάζονται αψεγάδιαστα, σαν από ιλουστρασιόν περιοδικά βγαλμένα, με χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε γυναίκες που προέρχονται από άλλους, εξωτικούς πολιτισμούς. Δημιουργείται συχνά μεταξύ φιγούρας και φόντου, ένα παιχνίδι λιτότητας - πολυπλοκότητας ανάμεσα στο κενό του υποβάθρου των συνθέσεων και στην πληθώρα διακοσμητικών μοτίβων, που κοσμούν τα ρούχα των μορφών.

Με αφορμή τη δουλειά της αυτή, η καλλιτέχνης αναφέρει : "Οι λέξεις γίνονται εικόνα; Πάντα εύρισκα τις λέξεις πιο φτωχές απ' την εικόνα. Πόσες έννοιες αόριστες ακόμα, πόσα χρώματα, πόσες ουσίες, πόσα θέλω και νιώθω, ψάχναν να βρουν τις λέξεις τους.

Deja vu - Πρότερον είδα - Αυτό που έχω ξαναδεί.

Θέλησα να εικονογραφήσω αυτές ακριβώς τις στιγμές. Συναισθηματικές καταστάσεις, οικείες, επαναλαμβανόμενες σκέψεις. Αυτές ακριβώς τις στιγμές που έχω ξαναζήσει όχι τόσο μορφολογικά ίδιες, όσο συναισθηματικά.

Το κάθε έργο είναι μια εικόνα του νου μου, πριν αρχίσει καν. Φιγούρες απόκοσμα γοητευτικές διηγούνται τις ιστορίες τους μέσα από στιγμές παγωμένες στο χρόνο. Εσωτερικές υποθέσεις και ψυχολογικές παραθέσεις μέσα από συμβολισμούς και επαναλαμβανόμενα μοτίβα - εμπνευσμένα ή και δανεικά κάποιες φορές από διαφορετικούς πολιτισμούς και χρόνους - κοσμούν τα απαλλαγμένα από ογκούς, πτυχές και φωτοσκιάσεις - ρούχα των μορφών και όταν δεν αντιπαρατίθενται ή συνομιλούν με τα περιβάλλοντα τους, απομονώνονται στον αντικατοπτρισμό του καθρέπτη.

Το κάθε έργο είναι μια διαφορετική ιστορία ιδωμένη πάντα από την ίδια οπτική γωνία."



Την ίδια περίοδο στο μεσαίο επίπεδο της αίθουσας, παρουσιάζονται έργα του Γιώργου Πρασσά, σε μια έκθεση με τίτλο: "Απλές εικόνες ή Τέχνη του ελαχίστου". Πρόκειται για μια συλλογή από εικόνες με απλά μοτίβα χρωμάτων και σχεδίων. Με ποικιλία θεματική και κοινό άξονα την αναγωγή στα στοιχειώδη συστατικά της εικόνας, είναι έργα που διατηρούν ταυτόχρονα τον χαρακτήρα του θέματος. Παίζουν με τα βασικά χρώματα ή με γραφισμούς, ισορροπώντας ανάμεσα στην αφαίρεση και την αναπαράσταση. Είναι μια σιωπηλή καταγραφή της καθημερινότητας με ποιητική διάθεση, αίσθηση του μέτρου και της λιτότητας και φανερώνουν τις άμεσες επιρροές τους από τον μινιμαλισμό, την παιδική τέχνη και το κινηματογραφικό καδράρισμα. Αποτελούν μια προσπάθεια να δούμε γνωστά θέματα της ζωγραφικής - νεκρές φύσεις, προσωπογραφίες, εσωτερικούς χώρους, αντικείμενα ή ηθογραφικές σκηνές - , με μια σύγχρονη αντίληψη, εικαστική ματιά και φαντασία. Τα σχεδιαστικά μέσα του καλλιτέχνη, λιτά. Δουλεύει με τα βασικά χρώματα, αφήνοντας μεγάλο μέρος του καμβά ή του χαρτιού αζωγράφιστο. Η προτίμησή του στην ακουαρέλα είναι εμφανής, στην οποία επεμβαίνει τόσο με υδατοδιαλυτά χρώματα, όσο και με ακρυλικά? με αποτέλεσμα να συμπλέκονται λεπταίσθητες χρωματικές διαφάνειες και τόνοι, άλλοτε με παρεμφερείς και άλλοτε με αντιθετικές διαβαθμίσεις, με τρόπο τέτοιο που να διατηρείται η καθαρότητα των χρωμάτων. Μορφές και αντικείμενα στέκονται απλά οι αφορμές, για να μιλήσει ο καλλιτέχνης τη ζωγραφική γλώσσα και να ανάγει ως ουσιαστικούς πρωταγωνιστές των έργων του, το χρώμα, το σχέδιο, τις φόρμες, την σύνθεση, με τρόπο καινοφανή και ιδιαίτερο προσωπικό στίγμα.

Διάρκεια εκθέσεων έως: Σάββατο 7 Ιουνίου 2008.


   Πίσω στις περασμένες εκθέσεις