Πίσω στις περασμένες εκθέσεις
 
   Αστρολάβος artlife - 15.06.06 - 01.07.06

Την Πέμπτη 15 Ιουνίου 2006 εγκαινιάζεται στην Αίθουσα Τέχνης «ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ artlife », διπλή έκθεση με κατασκευές από πηλό του Μανούσου Χαλκιαδάκη και έργα μικτής τεχνικής με plexi - glass της Catherine Loiret .

Ο Μανούσος Χαλκιαδάκης παρουσιάζει έργα - κατασκευές μεγάλων διαστάσεων, με μνημειακό χαρακτήρα , που δεσπόζουν στο χώρο. Πρόκειται για συνθέσεις, που αποτελούνται από κορμούς δέντρων και σφαίρες και δημιουργούν «Τοπία», σε καφέ - γαιώδεις τόνους. Οι κεραμικές αυτές κατασκευές συνδυάζουν εκτός του πηλού, και το μέταλλο, το οποίο ο καλλιτέχνης ενσωματώνει στους κορμούς των δέντρων δημιουργώντας από αυτό τα κλαδιά τους. Κυλινδρικές και κωνικές φόρμες εναλλάσσονται με συμπαγείς κύκλους και διάτρητες ελλείψεις, σε ένα παιχνίδι σχεδίου, όγκου και σύνθεσης. Ο κρητικός πηλός που ψήνεται σε οριακές για το είδος αυτό θερμοκρασίες (1.150 o C ), αποδίδει χρώματα που παραπέμπουν στην γυαλιστερή υφή του καλά τορναρισμένου ξύλου, καθώς και στην στιλπνότητα της λειασμένης πέτρας, - κύρια στοιχεία του περιβάλλοντος που προκαλεί μαγεία και δέος στον καλλιτέχνη και το οποίο μέσω της εικαστικής του γλώσσας, αναπαράγεται ψευδαισθησιακά - ονειρικά. Το πολύ προσωπικό ύφος του καλλιτέχνη, στο οποίο οι αξίες της πλαστικής προσεγγίζουν τις κλασικές γραμμές και φόρμες της γλυπτικής · χαρακτηρίζεται από τον γεμάτο εντάσεις διάλογο της ύλης με τον τροχό. Οι φόρμες του, λιτές, τολμηρές, με πρωτότυπες επεμβάσεις, αποτελούν σημείο αναφοράς των έργων του. Η ιδιαίτερη υφή του πηλού όπως αποδίδεται στα έργα του Μανούσου Χαλκιαδάκη, σε συνδυασμό με τα διαφορετικά υλικά που χρησιμοποιεί, διαφοροποιούν ριζικά το περιεχόμενο των έργων του, που αν και άπτονται της κεραμικής τέχνης, προσεγγίζουν παράλληλα και τις κατασκευές - εγκαταστάσεις στο χώρο της σύγχρονης τέχνης.

Η Catherine Loiret παρουσιάζει έργα μικρών διαστάσεων, μικτής τεχνικής, με βασικό υλικό το plexi - glass . Οι συνθέσεις της χαρακτηρίζονται από τον τρισδιάστατο χαρακτήρα της κατασκευής, με τα επάλληλα επίπεδα χώρου, τα οποία αποκτούν ιδιαίτερη οντότητα και βαρύνουσα σημασία στην τελική σύνθεση. Η διαφάνεια του plexi - glass και κατ΄ επέκταση των έργων, σπάει μόνο από απειροελάχιστες επιφάνειες χρώματος που ορίζουν μορφές ή αφαιρετικά μοτίβα και δίνουν έναν πιο ανάλαφρο χαρακτήρα στις κατά τα άλλα ασπρόμαυρες (ή καλύτερα διάφανες- μαύρες) συνθέσεις της καλλιτέχνιδας. Η βασική ιδέα που πραγματεύεται η Loiret στην συγκεκριμένη - πιο πρόσφατη αυτή ενότητα δουλειάς της, ορίζεται από συνθέσεις αφαιρετικές - μινιμαλιστικές, όπου το κυρίαρχο δομικό στοιχεί o των έργων είναι τα καμμένα σπίρτα τα οποία ενσωματώνει εσωτερικά στις επιφάνειες του plexi - glass . Κάποια από τα έργα εμπεριέχουν εξπρεσιονιστική - χειρονομιακή γραφή, εμβόλιμα τοποθετημένα μεταλλικά στοιχεία, οπές του plexi - glass ή και φυσαλίδες μέσα στο συγκεκριμένο υλικό, οι οποίες δημιουργούν περίεργες αφαιρετικές συνθέσεις με έμφαση στη γεωμετρία του σχεδίου και την ιδιαιτερότητα της ματιέρας και του υλικού που διαδραματίζει πρωταρχικό - ζωγραφικό ρόλο στη σύνθεση των έργων. Τέλος, μια ενότητα από τα έργα της Loiret που θα παρουσιαστούν στην έκθεση, βασίζεται στην αντιπαράθεση διαφάνειας - μαύρου - χρυσού, καθώς η καλλιτέχνιδα εντάσσει στα έργα αυτά φύλλα χρυσού ως μία φωτεινή αντιδιαστολή, προς τις επιφάνειες μαύρου χρώματος που δημιουργούνται από τα καμμένα σπίρτα και την ελεύθερη εξπρεσιονιστική γραφή. Συνολικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι στα έργα της αυτά η Loiret αντιπαραθέτει την αδρότητα - βαρύτητα κάποιων υλικών, με τη διαφάνεια - ελαφρύτητα κάποιων άλλων, και τον φωτεινό, χαρούμενο χαρακτήρα κάποιων μοτίβων με το πιο βαρύ σκοτεινό πλαίσιο κάποιων άλλων, σε συνθέσεις που τελικά χαρακτηρίζονται από έναν αέρινο χαρακτήρα, μινιμαλιστικό πνεύμα και κυρίως εικαστική προσέγγιση στη σύνδεση και ενσωμάτωση των διαφορετικών στοιχείων - υλικών στα έργα της.

Διάρκεια έκθεσης: έως 1 Ιουλίου 2006

   Πίσω στις περασμένες εκθέσεις