Πίσω στις περασμένες Εκθέσεις
   Αστρολάβος artlife

Την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2006, στις 8.00 το βράδυ, εγκαινιάζεται στην αίθουσα τέχνης «ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ artlife» (Ηροδότου 11, Κολωνάκι, τηλ: 210 7221 200, 4, fax: 210 7221304, www.astrolavos.gr, ώρες λειτουργίας: Δε-Τε-Σα: 11.00-15.00, Τρ-Πε-Πα: 11.00-20.30) διπλή έκθεση, με κατασκευές της Κατερίνας Κατραμάτου-Τούλιου και σχέδια του Αλέκου Κοντόπουλου.

Οι ζωγραφικές κατασκευές της Κατερίνας Κατραμάτου-Τούλιου, φτιαγμένες με βάση το παπιέ μασέ, διαθέτουν αναγνωρίσιμες και σαφείς αναφορές στην χαρούμενη, πληθωρική χρωματική γκάμα των έργων της pop art.
Οι τέσσερις ενότητες τρισδιάστατων κατασκευών που παρουσιάζει η καλλιτέχνης στην ατομική αυτή έκθεσή της είναι: οι Πολυκατοικίες, οι Ομπρέλες, τα Κασπώ και οι Σωλήνες. Οι συγκεκριμένες στυλιζαρισμένες φόρμες της κάθε ενότητας, εναλλάσσονται σε επίπεδο μεγέθους και σχεδίου, και ως σύνολο οι δημιουργίες αυτές αποπνέουν μια pop-χαρούμενη διάθεση που εκπέμπεται από τα έντονα φωτεινά χρώματά τους και τα ναΐφ σχεδιαστικά μοτίβα τους. Η θεματολογία της ζωγραφικής που περιβάλλει εσωτερικά και εξωτερικά τις κατασκευές, είναι απλή. Αρκετά μεγάλο τμήμα των έργων παραπέμπουν στο Καλοκαίρι και τις στιγμές χαλάρωσης και ξεγνοιασιάς που συνειρμικά συνδέονται με την εποχή αυτή. Νεκρές φύσεις από καλοκαιρινά φρούτα επάνω σε καρό τραπεζομάντιλα, θελκτικές γυναικείες μορφές με μαγιώ, παγωτά, και άλλα στοιχεία-σύμβολα του καλοκαιριού, παρελαύνουν δίνοντας ανάλαφρο, εορταστικό τόνο στα έργα της Τούλιου. Η χαρά και η απλότητα της ζωγραφικής της, με τα χοντρά μαύρα περιγράμματα και τις πλακάτες, δίχως διαβαθμίσεις επιφάνειες χρωμάτων, η επιλογή της φωτεινής γκάμας τους καθώς και κάποια μοτίβα κατά κύριο λόγο καμπυλόγραμμα προβάλλουν μια μακρινή συγγένεια με ξένους καλλιτέχνες της pop-art και των κόμικς αλλά και με τη ζωγραφική ελλήνων καλλιτεχνών του β' μισού του 20ου αιώνα, όπως ο Αλέξης Ακριθάκης. Χρηστικά ή μη, τα αντικείμενα και οι κατασκευές αυτές, με τις έντονα γεωμετρικοποιημένες φόρμες και τα ethnic ή συμβολικά σχήματα και μοτίβα, μιλούν με μια εικαστική γλώσσα, για τη χαρά της ζωής και της δημιουργίας. Τα ετερόκλητα στοιχεία που συνδέονται συνειρμικά μέσα στο ίδιο έργο και ιδιαίτερα σε αυτά της ενότητας «Πολυκατοικίες», μιλούν αποσπασματικά για την καθημερινότητα του ανθρώπου της πόλης μεταφράζοντάς την σε μικρές σουρεαλιστικές ιστορίες. Παρά τις όποιες ομοιότητες, το υφολογικό ιδίωμα της καλλιτέχνιδας παραμένει αρκετά προσωπικό και ιδιότυπο.

Τα έργα του Αλέκου Κοντόπουλου (1904-1975), που παρουσιάζονται την ίδια περίοδο στην Αίθουσα του ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΥ artlife, είναι στην πλειοψηφία τους σχέδια του καλλιτέχνη και κάποια λάδια από διαφορετικές περιόδους της εργογραφίας του. Τα σχέδια, με μολύβι και σέπια, διακρίνονται για την αυστηρή γεωμετρική απόδοση της ανθρώπινης μορφής. Ανδρικά και γυναικεία γυμνά, σπουδές του καλλιτέχνη από την περίοδο που ο νεαρός τότε Κοντόπουλος ήταν μαθητής στο εργαστήριο του Γ. Ιακωβίδη, ή προσχέδια για λάδια του, πορτραίτα προσφιλών του προσώπων, που αναδεικνύουν με την αμεσότητα που διαθέτει το σχέδιο, την προσωπική γραφή του καλλιτέχνη. Στα έργα του αυτά, οι συγκρατημένες γραμμές και η χρήση του κιαροσκούρο στις φωτοσκιάσεις των προσώπων και του σώματος των μορφών, αναδεικνύουν την ικανότητα του καλλιτέχνη στη ρεαλιστική απόδοση των μορφών και την ψυχογραφική αποτύπωση της προσωπικότητας και του εσωτερικού τους κόσμου. Στα λάδια του καλλιτέχνη, που θα παρουσιαστούν σ'’ αυτή τη μικρή ρετροσπεκτίβα του έργου του, υπάρχει μία ενότητα τοπιογραφιών του, που χαρακτηρίζονται από εσωτερικότητα και είναι αποδοσμένα με τη γνώριμη ιμπρεσσιονιστική του παλέτα, με την οποία αποδίδονταν ρομαντικά οι μελαγχολικές, ήρεμες, ερημικές συχνά, όψεις του επαρχιακού ή νησιωτικού τοπίου. Τέλος, η έκθεση ολοκληρώνεται με κάποια ακόμη λάδια από τις τελευταίες περιόδους της εργογραφίας του καλλιτέχνη όταν είχε εισδύσει πλέον ολοκληρωτικά στη γεωμετρική αφαίρεση, όντας ένας από τους σπουδαιότερους εκπροσώπους της ανάμεσα στους Έλληνες καλλιτέχνες των μέσων του 20ου αιώνα.

Διάρκεια έκθεσης έως: 10 Μαρτίου.

   Πίσω στις περασμένες Εκθέσεις