Η θεματογραφία των έργων του Γιώργου Παπαγεωργίου κυμαίνεται
στα πλαίσια της αφαίρεσης. Στα έργα του, που θα εκτεθούν
στο κάτω επίπεδο της Αίθουσας Τέχνης «ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ δεξαμενή»
από τις 9 ως τις 28 Μαΐου 2005, η σύνθεση κυριαρχείται τμηματικά,
από έντονα εξπρεσσιονιστικές χειρονομιακές πινελιές, ενώ
το φόντο τους εξισορροπεί τις εντάσεις, με τις ματιέρες
που επιλέγει ο καλλιτέχνης και οι οποίες είναι σχεδόν μονοχρωματικές
ή με πολύ λεπτές διαβαθμίσεις τονικότητας. Τα εξπρεσσιονιστικά
μοτίβα, μινιμαλιστικής ως επί το πλείστον λιτότητας, καταλαμβάνουν
τον κεντρικό οριζόντιο άξονα του έργου ή ένα κεντρικά τοποθετημένο
ορθογώνιο - σαν ένα δεύτερο πλαίσιο μέσα στο μεγαλύτερο
πλαίσιο του έργου - και θυμίζουν τον καλλιγραφικό χαρακτήρα
των ιδεογραμμάτων και της Ιαπωνικής τέχνης, με μια μεγαλύτερη
όμως ελευθερία στη χειρονομία της πινελιάς .Η επιλογή αυτού
του τύπου κεντρικών συνθέσεων, προσδίδει στα έργα μια αντιρροπιστική,
ως προς τις εντάσεις και κορυφώσεις της δυναμικής πινελιάς
του καλλιτέχνη, ισορροπία. Για το χρωματικό υπόβαθρο-φόντο
των περισσότερων έργων του, ο καλλιτέχνης επιλέγει συνήθως
τα ψυχρά γαιώδη χρώματα, σε διαφορετικές αποχρώσεις του
καφέ-γκρι, του γαλάζιου και του λευκού, ενώ σπανιότερα απαντώνται
στις μεγαλύτερες αυτές επιφάνειες, έντονα φωτεινά, κίτρινα,
πορτοκαλί και κόκκινα χρώματα. Τα κεντρικά, αντίθετα, εξπρεσσιονιστικά
μοτίβα των έργων, αποδίδονται συνήθως με σκούρες, αδρές
χαράξεις από μαύρες πιο παχιές ή πιο λεπτές πινελιές. Η
ηρεμία και η ένταση, το φωτεινό και το σκοτεινό χρωματικό
πεδίο ή τα θερμά και τα ψυχρά χρώματα, είναι τα συνήθη αντιθετικά
δίπολα της δουλειάς του που μετουσιώνονται με μοναδικό τρόπο
μέσα από τον άριστο χειρισμό της ματιέρας.
Κάποια από τα έργα του, λιγότερο ανεικονικά διαθέτουν φόρμες
που παραπέμπουν σε αντικείμενα, όπως σινιάλα ή ορθογώνιες
φόρμες, ενώ κάποια είναι καθαρά γεωμετρικά και σε αυτά ο
καλλιτέχνης ερευνά τα θέματα του σχεδίου, της φόρμας, της
σύνθεσης και του χρώματος. Πάντως και στις παραπάνω κατηγορίες
έργων του, το κοινό χαρακτηριστικό, που διέπει συνολικά
τη ζωγραφική του καλλιτέχνη είναι η εσωτερικότητα και μια
πνευματική διάσταση, που δημιουργεί σε αυτά ο χειρισμός
του φωτός και του χρώματος. Πρέπει τέλος να επισημανθούν,
οι συσχετισμοί και οι έντονες επιδράσεις της μουσικής στη
δουλειά του καλλιτέχνη, που εκφράζονται μέσω της μελωδικότητας
και της ρυθμολογίας των μορφολογικών του στοιχείων.
|
Ο Γιώργος Παπαγεωργίου ζει και εργάζεται
στο Βέλγιο. Μετά από σπουδές στο Montpellier και στο Παρίσι,
έκανε καλλιτεχνικές σπουδές στην Ακαδημία Καλών Τεχνών των
Βρυξελλών, από το 1990 ως το 1996, στο εργαστήρι ζωγραφικής
του Toma Roata. Από το 1998 ως το 2002 έχει κάνει 4 ατομικές
εκθέσεις στις Βρυξέλλες και έχει λάβει μέρος σε αρκετές
ομαδικές. Έχει επίσης εκθέσει 2 φορές (Μάιος 2000 και Νοέμβριος
2001) στη Foire d' art contemporain στο Παρίσι.
|